أخبار

ظهور خاص للإعلامي أسامة كمال على قناة المحور ….اليوم

يُطل علينا من جديد الاعلامي اسامة كمال في حلقة خاصة في أول ظهور له على قناة المحور، سيكون من خلال حلقة خاصة يقدمها بمناسبة الذكرى الخامسة لافتتاح قناة السويس الجديدة.

وأشار “كمال” في تدوينه عبر صفحته الشخصية على الفيس بوك إلى أن تلك الحلقة ستعرض في تمام الساعة الثامنة من مساء اليوم الخميس الموافق 6 أغسطس، على أن يكون ظهوره الرسمي في برنامج “90 دقيقة” بعد تطويره، يوم السبت القادم الموافق 8 أغسطس.

وكشف عبر صفحته الرسمية بموقع فيسبوك، عن البرومو الخاص بالحلقة، والذي ظهر فيه وهو داخل قناة السويس، موجهًا عدة رسائل بعنوان “عاش”، كان نصها: “عاش كلمة دايما المصريين بيقولوها لأي حد عمل حركة جدعنة أو نجح أو عمل حاجة كبيرة، ومن هنا بنقول عاش لكل رجل مد إيده وحفر القناة من 150 سنة، تمثال بيخلدهم موجود خلفي رغم إنهم يستحقوا 120 ألف تمثال لـ120 ألف شهيد، عاش حتى لو مش عايشين، عاش الرجال اللي عدو القناة سنة 73، وجابولنا النصر والكل كان بيقول مستحيل”.

وتابع: ”عاش اللي حفر القناة الجديدة في 2015 رغم إن العالم كله قال مستحيل إنها تتحفر في سنة واحدة بس، لكنهم قدروا يحفروها وكمان يشغلوها، بنقولكم يا رجاله للي عايش منكم وللي استشهد عاش، ربنا يخليكم لمصر، وربنا يخلي مصر دايما رافعة راسها لفوق برجالتها وبولادها”.

اظهر المزيد

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى